kaleidico-6YwkNenlDkI-unsplash

פרסום בפייסבוק לעסקים – איך זה עובד

בשנים האחרונות הפכה פייסבוק למקום החם ביותר לעסקים שרוצים לפרסם את עצמם ולייצר זרם קבוע של לקוחות חדשים לעסק שלהם. במאמר הזה נסביר לכם על שיטת העבודה של פייסבוק ובכלל על איך עובדת מערכת הפרסום של פייסבוק מאחורי הקלעים.

פילוח הקהלים בפייסבוק

מערכת הפרסום בפייסבוק בראש ובראשונה נשענת על פילוח הקהלים. פילוח הקהלים מתחיל מהדאטה בייס העצום של פייסבוק. זה די פשוט, כל פעולה שעושים משתמשי פייסבוק בפלטפורמה כמו לייק, תגובה, צ'ק אין וכדומה – פייסבוק אוגרת את המידע ומכניסה אותו למאגר מידע ענקי. בשלב השני פייסבוק מנתחת את המידע וקובעת לגבי כל משתמש בפייסבוק, מהם תחומי העניין שלו ומה למעשה מאפיין אותו ברמת ההתנהגות שלו, תחומי העניין וכדומה.

בשלב השני פייסבוק מאפשרת למשתמשים גישה מלאה למערכת הפרסום ולפילוח הקהלים ובכך אנו כמפרסמים יכולים לבחור את הקהל הרצוי לנו מבחינת תחומי עניין, התנהגות, דמוגרפיה וכדומה – וזאת כדי לדייק את הפרסום שלנו לגולשים הרלוונטיים ביותר עבורנו.

קהלים מותאמים אישית

בשנתיים האחרונות הגדילה פייסבוק לעשות ופיתחה מודלים חדשים של פילוח קהלים. מעכשיו ניתן לא רק לבסס את הקהל שלנו על תחומי העניין אלא גם על התנהגות נוספת כמו ביקורים באתרי אינטרנט, קהלים דומים, רשימות קהלים ועוד ועוד.

בעצם פייסבוק שיפרה בחדות את יכולת הפילוח ואיפשרה למפרסמים לפלח קהלים על בסיס אלגוריתמים מתקדמים של פייסבוק שיודעים לאפיין כמויות גדולות של קהלים לפי קהלי מקור שאנחנו נתנו לפייסבוק קודם לכן.

התשלום לפייסבוק

פייסבוק עובדת בעיקר לפי מודל תשלום שמתומחר על כל 1,000 חשיפות. הדבר הזה אומר שבעצם אנו משלמים בפייסבוק על חשיפות, כאשר לאחר החשיפה הגולשים אמורים לעשות פעולה כמו לייק או לחיצה על קישור, אבל עצם התשלום בפועל נעשה כבר בשלב של החשיפה עצמה בפני הגולש. בכל מקרה, ישנם בפייסבוק גם מודלים אחרים של תשלום כמו לפי קליק או מעורבות אבל ברמת העיקרון המודל הרווח בפייסבוק הוא מודל ה-CPM – תשלום לפי 1,000 חשיפות.

פייסבוק היא באמת מקום מעולה לניהול קמפיינים והשגת תוצאות טובות ללקוחות שלכם, כל עוד עובדים בצורה מסודרת ונכונה ובוחרים את הקמפיינים הנכונים לעסק שלכם, תהיו בטוחים שתקבלו תוצאות מצוינות על ההשקעה שלכם.

למאמרים נוספים בנושא תוכלו להיכנס לאתר של יוסי לוי

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלוג

קניית קישורים איכותיים

עד לפני מספר שנים, כל הנושא של קניית קישורים איכותיים לא היה קיים בכלל. כל בעל אתר או מקדם אתר

בלוג

בניית קישורים מחיר

אנשים רבים אשר מעוניינים לקדם את האתר שלהם מבררים לגבי בניית קישורים. מחיר של בניית קישורים משתנה מאוד ותלוי באם