בניית קישורים

הביטוי בניית קישורים מתקשר ללא מעט תהליכים ומצבים הקשורים לאסטרטגיית SEO המבוססת בעיקרה על התכנים שאנחנו מעלים לתוך האתר ומחוץ לאתר. מה שנקרא בשפה המקצועית קידום ON PAGE וקידום OFF PAGE. יש לא מעט שינויים שהתחום של קידום אורגני עבר בשנים האחרונות באופן כללי וגם הדרך שבה אנחנו אמורים לבנות את הקישורים בצורה טובה, יעילה ונכונה שתוביל לסוג של פוש לאתר שלנו במנוע החיפוש גוגל השתנתה.

אז איך יודעים מה זה קישור טוב, איך כדאי לבנות קישורים בצורה נכונה, מה הסיבות שאנחנו בכלל בונים את הקישורים האלה – על שאלות אלה ועוד נענה בפוסט הבא.

מאיפה כל הרעיון של בניית קישורים התחיל?

לפני כמעט 20 שנה התאגדו להם שני חברים והחליטו להקים מנוע חיפוש שהוא הרבה יותר מתקדם, יעיל ואיכותי ממה שהיה עד אז. חווית החיפוש לא הייתה דומה בכלל למה שיש היום.

 

הרעיון היה להקים מנוע חיפוש שהמטרה העיקרית שלו היא לדרג את האתרים לפי מה שבעצם מגיע להם, כלומר השאלה הראשונה שעליה גוגל של פעם מושתתת היא עד כמה אותם אתרים רלוונטיים למה שהגולשים מחפשים. עם הזמן וגם היום, מתווספים עוד ועוד קריטריונים שקובעים הן את רמת הרלוונטיות והן את רמת האיכות של אותם אתרים.

 

בעבר, אותו רעיון התבסס על סוג של שק של אתרים שנחשבים לאמינים. אתרים הנחשבים לאתרים מאוד איכותיים שבעצם אומרים שכל אתר שמקבל קישור מאותם אתרים, זכאי לקבל גוגל נקודות זכות. כלומר, סוג של המלצה. ומכאן הכל כבר היסטוריה כי כמו שכבר אמרנו תהליך בניית קישורים של פעם עבר לא מעט שינויים והיום הדברים כבר הרבה יותר מתקדמים ומשוכללים. 

למה כדאי להשקיע בבניית קישורים ואיך זה עובד?

כל קישור שאנחנו משלבים בתוך מאמר מוסיף סוג של ערך.
למעשה, עד לפני כמה שנים, היינו יכולים לקחת כמות גדולה לדחוף את הקישורים והאתר שלנו מקודם.
אתר שהמליצו עליו הרבה קיבל מקומות טובים יותר.

ואז נוצר מצב שאנחנו בעצמנו סוג של הרסנו את הרובוט הזה של גוגל וגרמנו לו להפוך ולהיות הרבה יותר משוכלל.

היום זה כבר לא כזה פשוט. זו הסיבה שגוגל החליטה שבכל פעם שקישור מוביל לאתר שהוא ספאם, כלומר אתר שהוא לא באמת אתר, זה הורס לה את המערכת ולכן היא מענישה אתרים כאלה.

עם הזמן, גוגל הבינה שרוב האתרים הם אתרי ספאם ולא אתרי תוכן איכותיים. נוצר מצב שרוב האתרים ברשת הם אתרים לא איכותיים וזה לא מה שגוגל רצתה להשיג. גוגל עדכנה את השיטה בעזרת פינגווין. העדכון הזה יודע לבחון האם הקישורים שמגיעים לאתרים הם טבעיים או לא טבעיים. קישורים טובים או לא טובים, איכותיים או לא איכותיים. אז איך עוקפים את זה?

בניית קישורים - בדיקות חשובות שכדאי לבצע בתהליך

היחס בין הדומיינים שמקשרים אליי לבין היחס בין הסיקלס שמקשרים אליי – חשוב לשים לב ליחסים האלה ולהבין אם יש דמיון בין שרתים.

גוגל מסתכלת לכמות הדומיינים שמקשרים לאתר מסוים ולכמות הסיקלסים שמקשרים לאתר שלנו.
ככה גוגל יודע לזהות מניפולציות וזה סופר קריטי.
המטרה שלנו היא שמכל סיקסלס יקשר אלינו מקסימום דומיין אחד.

  1. איכות הקישורים ורלוונטיות – מה זה אומר? ראשית כל חשוב לשים לב מה החוזק של הקישור כלומר כמה חזק האתר שקישר אליי?. דבר נוסף שאנחנו רוצים לבדוק הוא עד כמה הקישור הוא רלוונטי. כלומר, עד הקישור שמוביל לאתר שלי קשור לתחום שבו האתר שלי עוסק? גוגל בודקת האם לאתרים מסוימים מגיע לקבל קרדיט או האם טבעי שאתר X נניח שזו חנות שעוסקת במכירת ציוד לטיולים וטבע תעביר קישור לאתר Y שעוסק במכירת ציוד ספורט? בתוך מג‘סטיק יש שני פרמטרים שאם בודקים את היחס ביניהם, אפשר להבין את הקשר של האמינות לגבי הקישורים. הפרמטרים הם TRUST ו- SANTATION.

מה זה TRUST? זה אומר בעצם כמה כוח אני מקבל מאתרים מכל העולם אבל שקשורים לתחום שלי? כלומר לינקים הקשורים לתחום הספציפי שלי, אם נחזור לדוגמא שלנו, לינקים הקשורים לטיולים וטבע. לעומת זאת, SANTATION בודק את הרלוונטיות גם מתחומים אחרים.

מדובר במערכת שמחקה את גוגל. ההתייחסות ליחסים בין השניים מאפשרת לנו להבין איפה אנחנו נמצאים מבחינת איכות הקישורים שלנו.

אנחנו רוצים להגיע בבניית קישורים למצד שבו הלינקים שאנחנו מקבלים מאתרים ספיציפיים והלינקים שאנחנו מקבלים מאתרים שאינם ספציפיים זהה. מדובר במספרים שאם הזמן אנחנו לומדים להכיר אותם. תמיד נרצה שאם אנחנו מחלקים בין ה- TRUST ל- SANTATION התוצאה תהיה 1 או כמה שיותר קרוב לזה.

מה זה אומר רלוונטיות?

נתחיל עם הקריטריון הראשון. רלוונטיות. גוגל רואה כל קישור כסוג של המלצה. כלומר הוא מסתכל על עד כמה הקישור אמין. מה זה אומר? נניח שאתם מחפשים מידע על איך לרדת במשקל בצורה בריאה ומאוזנת, למי תקשיבו יותר?  לאנשי מקצוע מהתחום כמו למשל מאמני ספורט או תזונאים. לכן, גם ברשת הקישורים שלכם חייבים להיות רלוונטים. נניח שבעל חברת קייטרינג רוצה לקבל הפניה מבלוג של חברה העוסקת בהשכרת ציוד לאירועים. יש כאן קשר ולכן הקישור ייחשב לרלוונטי.

בניית קישורים – בחינם או בכסף?

למעשה, אתם צריכים להחליט איך אתם משיגים את הקישורים שלכם. מהצד הראשון אתם קודם כל אמורים להחליט מי מקדם לכם את האתר: אתם בעצמכם או שאתם נעזרים בחברת קידום או מקדם אתרים פרינלסר. לכל אחת מהבחירות יש יתרונות וחסרונות אבל זה כבר לפוסט אחר. מהצד השני, אתם צריכים לחשוב אם אתם נעזרים במערך בניית קישורים בתשלום או שמנסים לעשות את כל המאמצים כדי להשיג את הקישורים בחינם. כך או כך, יש כמה דרכים לעשות זאת.

איך לעשות קישורים טבעיים באופן מלאכותי?

זה נשמע אולי קצת מצחיק אבל אם נתעמק בתהליכים שקורים בגוגל נבין שהכל מתבצע בצורה אוטומטית. למה? כי גוגל הוא רובוט. 

הוא לא באמת יודע אם הקישורים שמובילים לאתר מסוים נעשו זאת באופן טבעי, תוך כדי כתיבה או שמישהו שתל אותם במטרה לקדם את האתר שלנו בגוגל. 

גוגל לא יודע אם מישהו שילם לי כדי שאני אחליף את הקישור עם מישהו אחר או שעשיתי זאת בשביל האתר של עצמי בחינם. גוגל זה רובוט. גוגל לא יודע לקרוא מחשבות. 

אבל לעומת זאת, גוגל מבין בדפוסים. דפוסי התנהגות.
דפוסים זה משהו שרובוט כן יכול לשים לב אליהם.

כלומר, אילו דפוסי התנהגות מראים שמישהו ביקש קישור, קנה קישור לעומת קישור שהגיע באופן טבעי.
את זה גוגל כן בודק.
ואז הוא מדרג במקומות גבוהים יותר אתרים שהקישורים שלהם מראים כי הדפוס מעיד על קישור טבעי ולא קישור ממומן.

מה זה אומר עבורנו? במהות של הדברים כל אחד שמתעסק בקידום אתר ולא משנה אם באופן מקצועי או באופן חובבני עבור האתר שלו, חייב להבין שההתייחסות תהיה כבעל האתר עצמו.

אדם שאין לו שום אינטרס פרט ללקדם את עצמו, לכתוב מאמר נקי, טבעי לעצמו.
ככה מקדם אתרים או מישהו שרוצה להחליף או לבנות קישורים איכותיים צריך לחשוב. סוג של עורך תוכן בעיתון.

איך מקשרים אליי לאתר?

בבניית קישורים יש מה שנקרא FOLLOW ו – NO FOLLOW. קישורים שמעבירים כוח לאתר FOLLOW. קישור שהוא  NO FOLLOW זה קישור קרדיט או קישור שמישהו ביקש שאני אשים לו, קישור שהוא תמונה, כלומר לא מדובר בקישור טבעי ואובייקטיבי.

תמיד נרצה שיהיה לנו את שני הסוגים והיחס הוא משהו כמו 60%-70% קישורים שהם FOLLOW והשאר NO FOLLOW.

זה נכון שכולנו בונים קישורים אבל בסופו של דבר מה שחשוב זה איך אנחנו בונים את הקישורים האלה כדי שהם יתנו ערך מוסף.

לכן, חשוב לבדוק גם את היחס של הקישורים המובילים ישירות לעמוד הבית של האתר וגם את הקישורים שמובילים לעמוד הפנימי של האתר.

בניית קישורים הוא תורה שלמה שלוקח לא מעט זמן להבין וללמוד אותה. לכן, הדרך הכי טובה לבנות קישורים וגם לקדם את האתר שלכם היא בעזרת מקדם מקצועי, בעל ניסיון שמבין ויודע איך מערך הקישורים אמור וצריך לעבוד. 

post2

ומה לגבי הטקסט שמופיע על הלינק

גם כאן, יש חשיבות שהופכת את הקישור שלנו לרוונטי. למשל, ”טיפים להשכרת ציוד לאירועים“ נותן לנו יותר נקודות זכות מעוגן ללא משמעות כמו ”לחצו כאן“.

יש עוד כמה דברים שאתם חייבים לדעת על בניית קישורים

  • גוגל בוחן את הקצב שבו הקישורים באתר שלכם מצטברים. ההוספה חייבת להיות הדרגתית. הוספה של כמות קישורים גדולה בבת אחת איננה תורמת לקידום, אלא להיפך, זה מייצר חוסר אמינות.
  • ברגע שהגולשים שלכם מתחילים לשתף תכנים ברשתות החברתיות, אתם מקבלים נקודות זכות באופן די אוטומטי. כמבן שחשוב לשים לב ולהשקיע בתכנים רלוונטיים, איכותיים המתאימים לקהל היעד מה שיוביל לכמה שיותר לייקים, שיתופים ותגובות.